Megalomane plannen in de merel gestopt onder invloed van N-VA

Op 9 december 2016

N-VA Brecht waarschuwt het gemeentebestuur al meer dan een jaar voor de financiële onhaalbaarheid van dit megalomaan project. Nu blijkt dat we gelijk gekregen hebben. In de tussentijd heeft het gemeentebestuur wel al bomen gekapt en 1,5 miljoen euro verspild aan parking die daar ligt voor niets!

We zijn wel zeker voorstander van een ontwikkeling op de Merel, maar één die deze groene omgeving waardig is. Als het gemeentebestuur (met Daan De Veuster voorop) had geluisterd, hadden we nu misschien wel een gezonde ontwikkeling gehad daar.

Doek valt voor speeltuin en tennishal op De Merel

GVA - 06/12/2015 (Elke Lamens)

Wat recreatie op domein De Merel betreft, is het gemeentebestuur terug bij af. De erfpachtovereenkomst met Merel Invest voor de tennishal is al beëindigd en deze met Wonderwood voor de speeltuin zal niet worden toegekend.

Wonderwood had tot 30 november de tijd om aan het gemeentebestuur van Brecht te bewijzen dat het over voldoende middelen beschikte om de grote binnen- en buitenspeeltuin op De Merel te ontwikkelen. "We hebben wel een schrijven gehad van Wonderwood, maar daarin wordt niet aan de voorwaarden voldaan die de gemeenteraad had gesteld", stelt  burgemeester Luc Aerts (CD&V).

De Merel

Zaakvoerder Dirk Volders van Wonderwood was gisteren nog niet op de hoogte en spreekt van een "politiek steekspel. Ik wens er in deze fase niet verder over te communiceren."

"We zijn wel voor recreatie op het domein, maar dan voor de mensen van Brecht en met behoud van de natuur en de rustige omgeving." Word vervolg op de gemeenteraad morgenavond", reageert Sven Deckers van oppositiepartij N-VA.

En voor die recreatie wil de gemeente zelf zorgen en trekt 200.000euro in het budget 2017 voor speeltuigen op De Merel. Dat moet donderdagavond nog wel goedgekeurd worden door de gemeenteraad.

foto © wf - gva.be