Fietspaden Ringlaan niet veilig genoeg

Op 12 januari 2017

Op de gemeenteraad staan vanavond de eindafrekening en voorlopige oplevering van de fietspaden in de Ringlaan en Ambachtslaan op de agenda. N-VA juicht het toe dat ze veiliger zijn geworden door nieuwe fietspaden. We zien hiermee een van onze voorstellen van 2013 gerealiseerd. We zullen de oplevering en eindafrekening zeker goedkeuren.
Toch is het werk nog niet af. De oversteekplaats tussen het fietspad in de Ambachtslaan naar de aansluiting met het fietspad in de Ringlaan is ondermaats verlicht en onveilig voor overstekende fietsers. Wij vragen opnieuw een engagement aan het schepencollege om dit snel aan te pakken.

(bron gva - ella)

Hieronder vind je ons persbericht:

Fietsen kan nog veiliger in de Ringlaan

Op de Brechtse gemeenteraad donderdag staat de eindafrekening en voorlopige oplevering van het fietspad in de Ringlaan en Ambachtslaan geagendeerd. Dit fietspad is door de N-VA fractie in Brecht reeds voorgesteld in 2013. Nu werd er gevolg aan gegeven, maar blijkt de veiligheid van fietsers en voetgangers toch nog niet gegarandeerd.

“N-VA Brecht juicht toe dat de Ambachtslaan en Ringlaan veiliger zijn geworden middels het aangelegde fietspad. We zien hiermee een van onze voorstellen van 2013 gerealiseerd worden. We zullen de oplevering en eindafrekening dan ook overtuigend goedkeuren.” aldus gemeenteraadslid Bart Van De Mierop. Onlangs werd op voorstel van N-VA ook de onveilige doorgang aan voetbalclub Brecht SK geremedieerd. Toch is het werk nog niet voltooid. De oversteekplaats tussen het fietspad in de Ambachtslaan naar de aansluiting met het fietspad in de Ringlaan is ondermaats verlicht, waardoor deze onveilig is voor overstekende fietsers.
“Wij vragen nogmaals een engagement aan het schepencollege om deze onveilige oversteekplaats zo snel mogelijk te analyseren en passend gevolg te geven aan het resultaat van de analyse.  Er is dringend nood aan betere signalisatie en markering.” volgens Bart Van De Mierop.