Op 1 december 2022, over deze onderwerpen: Bestuur
Bestuursleden N-VA Brecht

Persbericht N-VA Brecht 1/12/2022

Met verbazing nam N-VA Brecht deze morgen kennis van het bericht dat coalitiepartner CD&V in een gezamenlijke lijst met oppositiepartij Open Vld, aangevuld met Vooruit, in 2024 naar de Brechtse kiezer wil trekken.

‘Het is verbazend dat partijen die ideologisch toch niet direct op dezelfde lijn zitten, samen naar de kiezer trekken. Maar het is des te opmerkelijker omdat de samenwerking in het Brechtse college momenteel zeer goed loopt.’, zegt burgemeester Sven Deckers.

Brechts N-VA voorzitter Kris Janssens vult aan: ‘De samenwerking in het college is prima. Wij dachten dat we in volle vertrouwen konden samenwerken om onze gemeente goed te besturen. Dit nieuws komt voor ons als een donderslag bij heldere hemel. Wij hopen dat deze démarche van onze coalitiepartner de goede samenwerking die we momenteel hebben niet zal hypothekeren.’

N-VA Brecht gaat in 2024 onder eigen naam en zonder partners naar de verkiezingen.

‘N-VA Brecht werkt sinds het begin van de legislatuur constructief aan een beter Brecht. We zijn nu 2 jaar voor de verkiezingen. Onze aandacht gaat momenteel volledig naar het besturen van de gemeente en wij zijn nog niet bezig met lijstvorming en politieke strategie. Het initiatief van onze coalitiepartner om onder een andere naam en met andere partijen een gezamenlijke lijst in te dienen, zal aan ons huidig engagement niets veranderen.’, zo besluit Kris Janssens.

Kris Janssens

Voorzitter N-VA Brecht