Schepen en voorzitter van N-VA Brecht reageert op onterechte kritiek van oppositie

Op 16 juni 2019, over deze onderwerpen: Bestuur, Gemeenteraad
Kris Janssens, voorzitter N-VA Brecht

Brechts schepen en voorzitter van N-VA Brecht Kris Janssens reageert verbolgen op berichten op sociale media van Groen Brecht over de huidige bestuursmeerderheid.

Het is niet de eerste keer dat ze de huidige ploeg bekritiseren, wat uiteraard hun goed recht is, maar de waarheid heeft ook haar rechten”, zegt hij.

Het zou ons te ver leiden om alle onwaarheden te weerleggen, maar toch dit. Groen Brecht beweert dat er amper sprake is van samenwerking tussen N-VA en CD&V. Waarop ze zich baseren is ons een raadsel. Wij zitten wekelijks meermaals samen met de collega’s van CD&V. Wij nemen daar in onderling overleg en zonder veel meningsverschillen gezamenlijke standpunten in, zoals het hoort”, aldus Kris Janssens.

Bijzonder zwaar tilt de schepen aan de bewering van Groen dat ‘er geen beleidsnota komt’.

Je zal mij dat woord niet vaak horen gebruiken, maar dit is dus gewoon een platte leugen”, zegt hij. “Wij zijn wel degelijk al een hele tijd aan het werken aan een beleidsnota en een meerjarenplanning. We willen echter een degelijk onderbouwde visie, haalbaar en betaalbaar, en dat vraagt tijd. Brecht is niet gediend met wilde plannen en ideologisch gedram dat achteraf toch niet uitgevoerd kan worden.

Van een partij die zichzelf tot kampioen van de ‘verbindende politiek’ heeft uitgeroepen, zou je niet direct dergelijke destructieve oppositie verwachten. Ze hebben het blijkbaar nog niet verteerd dat ze geen deel meer uitmaken van de meerderheid, en schieten dan maar wild in het rond. Ze mogen wat mij betreft een voorbeeld nemen aan de grootste oppositiepartij in onze gemeenteraad. Die is ook kritisch, maar komt tenminste met voorstellen en opbouwende kritiek”, aldus Kris Janssens.