Startschot in Domein De Merel is gegeven!

Op 20 februari 2020, over deze onderwerpen: De Merel
Tennisclub De Merel

In het begin van onze legislatuur in 2019 hadden we ons als bestuur enkele grote projecten opgelegd die we graag wilden realiseren. Eén hiervan was de ontwikkeling van domein De Merel.
Om de aankoop ervan (10j geleden) te kunnen verantwoorden aan onze burger, moest er dringend werk gemaakt worden van een ontwikkelingsplan voor dit gebied. We wilden met het bestuur van het domein een ontmoetingsplaats maken waar sport, spel, natuur en toerisme elkaar kruisen.

Het startschot is nu gegeven! We hebben het voorbije jaar hard gewerkt achter de schermen aan dit dossier, samen met de betrokken partijen, en daar plukken we nu de vruchten van!
In juni 2019 werd een toewijzingsleidraad voor een domeinconcessie goedgekeurd op de gemeenteraad, waarbij kandidaten zich konden inschrijven tot 19 september 2019. Hierop hebben we twee aanvragen mogen ontvangen. Uiteindelijk besloten we als bestuur in te gaan op het voorstel van Sofie Lombaerts en Tom Lauryssen, omdat zij op alle criteria de hoogste score behaalden. Zij werken al geruime tijd, samen met de huidige VZW, aan de clubwerking en baten het Merelhuisje uit.

Naast de huidige 6 outdoor tennisterreinen, zullen zij bijkomend 4 indoor tennisvelden, 4 outdoor padelterreinen, een pannaveld, een mini tennisterrein en een beachvolleybalveld realiseren. Het Merelhuisje zal vanaf 29 maart gewoon de ganse zomer open zijn. De start van de eerste werken zullen pas plaatsvinden in het najaar.

De reacties van de tennissers en fietsers zijn alvast veelbelovend! Wij hebben er als bestuur het volste vertrouwen in dat zij hier een mooi project zullen neerzetten. We bedanken Tom en Sofie alvast voor de constructieve onderhandelingen en de verdere uitwerking van het project.

Als gemeente zijn we ook bezig met de ontwikkeling van een mountainbikeparcours met als start- en stopplaats: het Merelhuisje. Bovendien willen we het huidige cyclocrossparcours optimaliseren.
En dat is uiteraard nog maar het begin…

Charlotte Beyers
Schepen van Sport