Inspraak van de burgers over de toekomst van hun dorpskern

Op 28 juni 2019, over deze onderwerpen: Bestuur
Participatiemoment Sint-Lenaarts 27062019

Dat het nieuwe gemeentebestuur, van N-VA en coalitiepartner CD&V, inspraak en participatie van de burger ernstig neemt, werd gisteren alweer bewezen. Heel wat buurtbewoners kwamen naar de participatievergadering in het gloednieuwe ontmoetingscentrum ’t Centrum om hun visie te geven over de mogelijke ontwikkeling van de dorpskern in Sint-Lenaarts. Deze ontwikkeling zal volledig gebeuren door een private onderneming. Maar alvorens er beslissingen worden genomen, wil het gemeentebestuur de mening kennen van haar inwoners.
De aanwezigen waardeerden het enorm dat ze hun visie mochten geven. "Gewoonlijk worden we voor voldongen feiten gesteld, maar hier kunnen we onze stem echt laten horen vóór er iets wordt beslist. En zo hoort het ook!" merkte een van de aanwezige buurtbewoners op.

N-VA burgemeester Sven Deckers was zeer tevreden over de grote opkomst en enthousiaste medewerking van de inwoners: "In de toekomst zullen we voort blijven inzetten op participatie van onze burgers; in dit dossier, maar zeker en vast ook bij andere projecten."