N-VA Brecht levert burgemeester en 3 schepenen

Op 7 januari 2019

Op 14 oktober werd N-VA met elf verkozenen de grootste partij in onze gemeente. Het lag dan ook voor de hand dat onze partij de nieuwe burgemeester mag leveren: Sven Deckers werd vanaf begin januari voor 6 jaar uw burgemeester. Naast de burgemeester kan N-VA Brecht ook drie verkozenen afvaardigen in het College van Burgemeester en Schepenen: Eline Peeters, Charlotte Beyers en Kris Janssens.

Sven Deckers neemt - naast het burgemeesterschap - veiligheid, financiën, erediensten, burgerlijke stand en personeel voor zijn rekening. Eline Peeters, die al 6 jaar gemeenteraadslid is, wordt bevoegd voor ruimtelijke ordening/omgeving, mobiliteit, toerisme en evenementen. Charlotte Beyers is de jongste schepen in het college. Zij wordt bevoegd voor sport, communicatie en participatie. Kris Janssens tenslotte krijgt de bevoegdheden economie en werk,  leefmilieu en dierenwelzijn toegewezen.

Toekomstig burgemeester Sven Deckers: ‘Met Eline, Charlotte en Kris hebben we gekozen voor een combinatie van ervaring en nieuw talent. Charlotte is volledig nieuw in de politiek. Zij kent Brecht echter door en door omdat het haar geboorteplaats is. Tevens is zij al jarenlang actief in de chiro waardoor ze goed weet wat leeft bij de jongeren in onze gemeente.’

‘Eline zetelt al zes jaar in de gemeenteraad en ze is ook fractieleidster. Tevens is zij kabinetsadviseur bij Antwerps schepen Koen Kennis. Zij weet dus perfect hoe een gemeenteraad werkt, maar ze kent eveneens de politiek achter de schermen. Als kabinetsadviseur weet zij als geen ander hoe politieke besluitvorming tot stand komt en hoeveel tijd en energie er soms gestoken moet worden in het voorbereiden van een dossier. Kris tenslotte heeft al heel wat politieke kilometers op de teller. Hij is vroeger nog districtsvoorzitter in Merksem geweest en werkt nu als parlementair medewerker in het Vlaams Parlement. Als dierenarts is hij ook de geknipte man om met kennis van zaken de bevoegdheid dierenwelzijn in te vullen’, aldus de nieuwe burgemeester.

De nieuwe ploeg legde op 3 januari de eed af.