Situatie Hofstraat – Veldstraat

Op 26 mei 2016, over deze onderwerpen: Bestuur
Veldstraat

Deze week viel er een boze mail in de mailbox van Gazet van Antwerpen, met als afzender Lotte Poriau (13) uit Brecht. Ze is het zat om van het fietspad te worden gereden. En wij met haar!

Door de werkzaamheden in de Bethovenstraat in combinatie met het openstellen van het nieuwe op– en afritten complex is het verkeer in de Veldstraat en Hofstraat sterk toegenomen. Bovendien wordt het verbod voor alle verkeer +3,5t  door tractors, bussen, bestelwagens en vrachtwagens volop genegeerd en dit zowel door lokale voertuigen als door voertuigen met een buitenlands kenteken.

Hierdoor ontstaan er zeer gevaarlijke verkeer situaties, zeker ter hoogte van geparkeerde voertuigen, auto’s die over fiets- voetpad rijden, auto’s die sterk moeten vertragen om in te kunnen voegen tussen geparkeerde voertuigen enz.,  getuigen zijn de reeds veelvuldig gesneuvelde spiegels van deze geparkeerde auto’s.

VOORSTEL 1

Daarom ons voorstel om in de Veldstraat en Hofstraat een volledig parkeerverbod in te voeren, tijdens de duur van de werkzaamheden in de Bethovenstraat, en een duidelijke grote aanduiding dat de Veldstraat verboden is voor +3,5t ter hoogte van het rondpunt komende vanaf het nieuw op- en afritten complex, dit in combinatie met effectieve controles op snelheid en het verbod voor verkeer +3,5t door onze politiediensten.

N-VA Brecht had hier in 2013 reeds een voorstel voor ingediend.